Cele szkolenia:
Program szkolenia
(16 jedn. dydakt.)
ZNACZENIE PROCESÓW KOMUNIKOWANIA SIĘ DLA USTALANIA I REALIZACJI CELÓW
– Standardy komunikacji interpersonalnej
PODSTAWOWE ZASADY FORMUŁOWANIA POPRAWNYCH CELÓW
– Pojęcie celu i jego podstawowych atrybutów.
– Hierarchizacja celów.
– Identyfikacja kluczowych obszarów odpowiedzialności
– Określanie mierników realizacji celów
PLANOWANIE I ORGANIZOWANIE PRACY W ZESPOLE
Organizowanie pracy
– Ustalenie i przydział zadań
– Zasady przepływu informacji i integracji działań
Uzgadnianie celu jako proces
– Informacja o celach.
– Przygotowanie i przeprowadzenie rozmowy.
– Opracowanie planu celów etapowych
– Określenie kryteriów sprawdzania celów.
– Motywacja a identyfikacja wykonawcy z realizowanymi celami
PLANOWANIE REALIZACJI ZADAŃ W CZASIE
– Zasadnicze reguły planowania działań w czasie (reguła Pareto, typologia Eisenhowera)
– Ustalanie priorytetów i koncentracja na ich realizacji
– Efektywny przydział zadań w grupie
PLANOWANIE WŁASNEGO CZASU PRACY
– Określenie planów długo- i krótkoterminowych.
– Praca z „terminarzem”.
– Optymalizacja czasu pracy, wynajdowanie „złodziei czasu”
– Naturalny rytm działania i działanie pod presją czasu
KONTROLA PRZEBIEGU REALIZACJI CELÓW
– Monitoring wykonania planu jako czynnik motywujący.