RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ASERTYWNA KOMUNIKACJA W BIZNESIE
RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ASERTYWNA KOMUNIKACJA W BIZNESIE
Cele szkolenia:
- Poszerzenie wiedzy na temat przyczyn, objawów i skutków stresu.
- Uświadomienie sobie różnych możliwości zapobiegania objawom przeciążenia stresem.
- Poznanie technik radzenia sobie w sytuacji stresowej
Rozwijanie praktycznych umiejętności zapobiegania sytuacjom stresu zadaniowego.
- Nabycie umiejętności zapobiegania nadmiernemu stresowi w pracy
- Opanowanie metod radzenia sobie z własnymi emocjami – szybkie metody relaksacji
- Zamiana krytyki na użyteczną informację zwrotną
- Nabycie umiejętności właściwiej oceny ludzi, problemów i relacji
- Nabycie umiejętności rozpoznawania sytuacji konfliktowych i pozytywnego ich rozwiązywania
Program szkolenia:
(8 -16 jedn dydakt.)
- Wprowadzenie. Stres dobry, czy zły?
- Emocje jako system wczesnego ostrzegania
- Identyfikacja własnych objawów i źródeł stresu. Stresogeny – jak je rozpoznawać, redukować i eliminować
- Skutki stresu krótkotrwałego i długotrwałego
- Naturalne reakcje obronne w sytuacji nadmiernego stresu
- Strategie radzenia sobie ze stresem i profilaktyka stresu
- Rola przekonań w radzeniu sobie ze stresem. Przekonania i stereotypy, jako wewnętrzne „wzmacniacze” stresu – jak je przełamać?
- Strategie radzenia sobie ze stresem: emocje, zadanie, unikanie
- Asertywność w radzeniu sobie ze stresem
- Poznanie praw asertywnych
- Jak radzić sobie z krytyką? Jak mówić „nie”? Jak wyrażać prośby?
- Strategie skutecznego prezentowania swoich opinii i przekonań
- Asertywność a budowanie własnej wartości
- Budowanie dobrych relacji personalnych – zachowanie asertywne z trudnymi partnerami
- Reagowanie na postawę partnera:
– roszczeniową
– poniżającą
– sarkastyczną
– lekceważącą
– wyniosłą
- Stres i brak czasu a zachowania asertywne
- Praca z indywidualnymi problemami uczestników