RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ASERTYWNA KOMUNIKACJA W BIZNESIE

RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ASERTYWNA KOMUNIKACJA W BIZNESIE


RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I ASERTYWNA KOMUNIKACJA W BIZNESIE

Cele szkolenia:

  • Poszerzenie wiedzy na temat przyczyn, objawów i skutków stresu.
  • Uświadomienie sobie różnych możliwości zapobiegania objawom przeciążenia stresem.
  • Poznanie technik radzenia sobie w sytuacji stresowej

Rozwijanie praktycznych umiejętności zapobiegania sytuacjom stresu zadaniowego.

  • Nabycie umiejętności zapobiegania nadmiernemu stresowi w pracy
  • Opanowanie metod radzenia sobie z własnymi emocjami – szybkie metody relaksacji
  • Zamiana krytyki na użyteczną informację zwrotną
  • Nabycie umiejętności właściwiej oceny ludzi, problemów i relacji
  • Nabycie umiejętności rozpoznawania sytuacji konfliktowych i pozytywnego ich rozwiązywania

Program szkolenia:

(8 -16 jedn dydakt.)

  1. Wprowadzenie. Stres dobry, czy zły?
    • Emocje jako system wczesnego ostrzegania
    • Identyfikacja własnych objawów i źródeł stresu. Stresogeny – jak je rozpoznawać, redukować i eliminować
    • Skutki stresu krótkotrwałego i długotrwałego
    • Naturalne reakcje obronne w sytuacji nadmiernego stresu
  2. Strategie radzenia sobie ze stresem i profilaktyka stresu
    • Rola przekonań w radzeniu sobie ze stresem. Przekonania i stereotypy, jako wewnętrzne „wzmacniacze” stresu – jak je przełamać?
    • Strategie radzenia sobie ze stresem: emocje, zadanie, unikanie
  3. Asertywność w radzeniu sobie ze stresem
    • Poznanie praw asertywnych
    • Jak radzić sobie z krytyką? Jak mówić „nie”? Jak wyrażać prośby?
    • Strategie skutecznego prezentowania swoich opinii i przekonań
    • Asertywność a budowanie własnej wartości
  4. Budowanie dobrych relacji personalnych – zachowanie asertywne z trudnymi partnerami
    • Reagowanie na postawę partnera:
      – roszczeniową
      – poniżającą
      – sarkastyczną
      – lekceważącą
      – wyniosłą
    • Stres i brak czasu a zachowania asertywne
  5. Praca z indywidualnymi problemami uczestników