POZAFINANSOWE FORMY MOTYWOWANIA

POZAFINANSOWE FORMY MOTYWOWANIA


POZAFINANSOWE FORMY MOTYWOWANIA

Cele szkolenia:

  • kształcenie umiejętności rozbudzenia motywacji u pracowników i współpracowników
  • zdobycie wiedzy w obszarze potrzeby człowieka – motywacja
  • nabycie umiejętności współpracy z ludźmi, motywowania opartego na ich predyspozycjach i zdolnościach
  • poznanie pozafinansowych sposobów motywowania, poznanie najważniejszych rodzajów motywacji wpływających na ludzką aktywność

Dzień I (8 jedn. dydakt.)

Wprowadzenie

  • Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
  • Uwarunkowania motywacji pracowników -determinanty otoczenia zewnętrznego, determinanty otoczenia wewnętrznego
  • Omówienie wybranych koncepcji motywowania pracowników i ich konsekwencji dla funkcjonowania firmy

Znaczenie procesów komunikowania się w aspekcie motywowania pracowników (Analiza Transakcyjna)

  • Jakie potrzeby ludzie zaspokajają poprzez pracę?
  • Jak rozpoznać indywidualne potrzeby, aby skutecznie motywować? (wykorzystanie technik NAO)
  • Bycie rozpoznanym, wyróżnionym jako podstawowa potrzeba człowieka
  • Indywidualne sposoby komunikowania się menedżerów i ich konsekwencja dla procesów motywowania pracowników
  • Styl zarządzania a procesy motywowania

Dzień II (8 jedn. dydakt.)

Zarządzanie poprzez motywowanie

  • Relacje menedżer – pracownik, ich konsekwencje dla efektywności pracy (stawianie jasnych celów i oczekiwań)
  • Wzorzec tworzenia systemu motywacyjnego dla pracowników (ćwiczenia)

Sposoby motywowania – jak je stosować aby były skuteczne?

  • Pochwała i krytyka
  • Premia i poczucie odpowiedzialności
  • Kara i nagroda
  • Ignorowanie

Odpowiedzialność za podejmowane zobowiązania (kontrakt pracownik – menedżer)

  • Kontrakt w pracy: etapy i cele zawarcia kontraktu
  • Rola pracownika w ustalaniu celów
  • Analiza pojawiających się w trakcie realizacji kontraktu problemów