KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM
KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM
Cele:
- Doskonalenie technik służących efektywnej komunikacji z pracownikami;
- Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
- Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem;
- Nabycie umiejętności delegowania zadań;
- Poznanie zasad stosowania podstaw technik wywierania wpływu
- Nabycie umiejętności z zakresu skuteczności przepływu informacji
- Nabycie umiejętności współpracy z ludźmi, motywowania opartego na ich predyspozycjach i zdolnościach
- Poznanie i nabycie umiejętności stosowania w kontaktach interpersonalnych niestandardowych technik z zakresu Nieinwazyjnej Analizy Osobowości;
- Kształtowanie postrzegania siły własnego wizerunku.
Program szkolenia
Dzień I (8 jedn. dydakt.)
- Czym jest komunikowanie się? – kształcenie umiejętności interpersonalnych
– Przekaz werbalny i niewerbalny – interpretacja istotnych potrzeb i motywów rozmówcy
– Pytania: zamknięte, otwarte, sugerujące
– Jak słuchać, aby ludzie mówili? Aktywne słuchanie.
– Bariery komunikacyjne
- Podstawowe zasady funkcjonowania zespołu
– Czym jest zespół?
– Cechy efektywnego zespołu
– Grupa a zespół
– Zasady funkcjonowania zespołu
– Komunikacja i zasady współdziałania w zespole
- Optymalizacja pracy w zespole
– Style komunikowania się
– Etapy rozwoju zespołu – formowanie, docieranie, normowanie, działanie
– Rola komunikacji a efektywność pracy w zespole
- Jak i dlaczego warto efektywnie zarządzać?
– Kierownik i jego rola w zespole.
– Style zarządzania – mój indywidualny styl zarządzania
Dzień II (8 jedn. dydakt)
- Zarządzanie przez cele i delegowanie zadań
– Zarządzanie przez cele jako metoda skupienia wysiłków personelu firmy na osiągnięciu wspólnego sukcesu i satysfakcji jednostek
– Delegowanie zadań i odpowiedzialności jako skuteczne narzędzie budowania efektywnej pracy zespołu;
– Dostosowanie delegowanych zadań do kompetencji pracowników;
– Zasady formułowania poprawnych celów działania
– Monitorowanie realizacji celów
– Rozliczanie osiąganych celów.
- Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
– Dlaczego pracujemy?
– Omówienie wybranych koncepcji motywowania pracowników (Jak chwalić? Jak krytykować?)
- Co to jest własny wizerunek?
– Rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym
– Tworzenie wizerunku zawodowego
– Znaczenie komunikacji niewerbalnej (mowa stroju) dla zwiększenia siły oddziaływania prezentowania siebie