KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM

KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM


KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZARZĄDZANIA ZESPOŁEM

Cele:

  • Doskonalenie technik służących efektywnej komunikacji z pracownikami;
  • Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
  • Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem;
  • Nabycie umiejętności delegowania zadań;
  • Poznanie zasad stosowania podstaw technik wywierania wpływu
  • Nabycie umiejętności z zakresu skuteczności przepływu informacji
  • Nabycie umiejętności współpracy z ludźmi, motywowania opartego na ich predyspozycjach i zdolnościach
  • Poznanie i nabycie umiejętności stosowania w kontaktach interpersonalnych niestandardowych technik z zakresu Nieinwazyjnej Analizy Osobowości;
  • Kształtowanie postrzegania siły własnego wizerunku.

Program szkolenia

Dzień I (8 jedn. dydakt.)

  1. Czym jest komunikowanie się? – kształcenie umiejętności interpersonalnych
    – Przekaz werbalny i niewerbalny – interpretacja istotnych potrzeb i motywów rozmówcy
    – Pytania: zamknięte, otwarte, sugerujące
    – Jak słuchać, aby ludzie mówili? Aktywne słuchanie.
    – Bariery komunikacyjne
  2. Podstawowe zasady funkcjonowania zespołu
    – Czym jest zespół?
    – Cechy efektywnego zespołu
    – Grupa a zespół
    – Zasady funkcjonowania zespołu
    – Komunikacja i zasady współdziałania w zespole
  3. Optymalizacja pracy w zespole
    – Style komunikowania się
    – Etapy rozwoju zespołu – formowanie, docieranie, normowanie, działanie
    – Rola komunikacji a efektywność pracy w zespole
  4. Jak i dlaczego warto efektywnie zarządzać?
    – Kierownik i jego rola w zespole.
    – Style zarządzania – mój indywidualny styl zarządzania

Dzień II (8 jedn. dydakt)

  1. Zarządzanie przez cele i delegowanie zadań
    – Zarządzanie przez cele jako metoda skupienia wysiłków personelu firmy na osiągnięciu wspólnego sukcesu i satysfakcji jednostek
    – Delegowanie zadań i odpowiedzialności jako skuteczne narzędzie budowania efektywnej pracy zespołu;
    – Dostosowanie delegowanych zadań do kompetencji pracowników;
    – Zasady formułowania poprawnych celów działania
    – Monitorowanie realizacji celów
    – Rozliczanie osiąganych celów.
  2. Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
    – Dlaczego pracujemy?
    – Omówienie wybranych koncepcji motywowania pracowników (Jak chwalić? Jak krytykować?)
  3. Co to jest własny wizerunek?
    – Rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym
    – Tworzenie wizerunku zawodowego
    – Znaczenie komunikacji niewerbalnej (mowa stroju) dla zwiększenia siły oddziaływania prezentowania siebie