KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH

KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH


KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH

Cele szkolenia:

  • Poznanie zasad skutecznej komunikacji i standardów wpływających na jej jakość
  • Nabycie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej istotnych do prowadzenia negocjacji
  • Poznanie niestandardowych technik z zakresu nieinwazyjnej analizy osobowości sprzyjających budowaniu relacji
  • Poznanie zasad prowadzenia negocjacji
  • Kształtowanie postrzegania siły własnej podczas negocjacji

Program szkolenia

(8 -16 jedn. dydakt.)

Kształcenie umiejętności interpersonalnych w komunikacji

  1. Etapy dialogu
    – Wstęp (efekt pierwszego wrażenia, mowa ciała, wygląd jako źródło informacji o nas i o rozmówcy)
    – Rozwinięcie: umiejętność zadawania pytań, stosowanie parafrazy, stosowanie języka korzyści w rozmowach
    – Zakończenie – umiejętne domykanie rozmów
  2. Elementy techniki wpływu społecznego w kontaktach interpersonalnych
    – opis i zastosowanie technik wpływu społecznego możliwych do zastosowania podczas rozmów – presupozycje
  3. Osoba negocjatora
    – kompetencje, źródła siły
    – rozumienie własnej pozycji w negocjacjach
  4. Planowanie negocjacji
    – cele negocjacji
    – określenie strategii
    – wybór technik wspomagających negocjacje
  5. Style negocjacji– założenia strategii negocjacyjnych
    – twarde negocjacje
    – miękkie negocjacje
    – negocjacje rzeczowe