KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH
KOMUNIKACJA W NEGOCJACJACH
Cele szkolenia:
- Poznanie zasad skutecznej komunikacji i standardów wpływających na jej jakość
- Nabycie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej istotnych do prowadzenia negocjacji
- Poznanie niestandardowych technik z zakresu nieinwazyjnej analizy osobowości sprzyjających budowaniu relacji
- Poznanie zasad prowadzenia negocjacji
- Kształtowanie postrzegania siły własnej podczas negocjacji
Program szkolenia
(8 -16 jedn. dydakt.)
Kształcenie umiejętności interpersonalnych w komunikacji
- Etapy dialogu
– Wstęp (efekt pierwszego wrażenia, mowa ciała, wygląd jako źródło informacji o nas i o rozmówcy)
– Rozwinięcie: umiejętność zadawania pytań, stosowanie parafrazy, stosowanie języka korzyści w rozmowach
– Zakończenie – umiejętne domykanie rozmów
- Elementy techniki wpływu społecznego w kontaktach interpersonalnych
– opis i zastosowanie technik wpływu społecznego możliwych do zastosowania podczas rozmów – presupozycje
- Osoba negocjatora
– kompetencje, źródła siły
– rozumienie własnej pozycji w negocjacjach
- Planowanie negocjacji
– cele negocjacji
– określenie strategii
– wybór technik wspomagających negocjacje
- Style negocjacji– założenia strategii negocjacyjnych
– twarde negocjacje
– miękkie negocjacje
– negocjacje rzeczowe