Coaching – POZAFINANSOWE FORMY MOTYWOWANIA
POZAFINANSOWE FORMY MOTYWOWANIA – coaching
Cele szkolenia:
- kształcenie umiejętności rozbudzenia motywacji u pracowników i współpracowników
- zdobycie wiedzy w obszarze potrzeby człowieka – motywacja
- nabycie umiejętności współpracy z ludźmi, motywowania opartego na ich predyspozycjach i zdolnościach
- poznanie pozafinansowych sposobów motywowania, poznanie najważniejszych rodzajów motywacji wpływających na ludzką aktywność
- doskonalenie technik służących efektywnej komunikacji z pracownikami;
- odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
ZAKRES TEMATYCZNY:
Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą (wprowadzenie)
Znaczenie procesów komunikowania się w aspekcie motywowania pracowników
- komunikacja interpersonalna
- jakie potrzeby ludzie zaspokajają poprzez pracę?
- jak rozpoznać indywidualne potrzeby, aby skutecznie motywować? (wykorzystanie znaczenia sygnałów niewerbalnych)
- bycie rozpoznanym, wyróżnionym jako podstawowa potrzeba człowieka
Zarządzanie poprzez motywowanie
- relacje menedżer – pracownik, ich konsekwencje dla efektywności pracy (stawianie jasnych celów i oczekiwań)
- wzorzec tworzenia systemu motywacyjnego dla pracowników
- odpowiedzialność za podejmowane zobowiązania
Sposoby motywowania – jak je stosować aby były skuteczne?
- pochwała i krytyka
- premia i poczucie odpowiedzialności
- kara i nagroda
- ignorowanie