Coaching – POZAFINANSOWE FORMY MOTYWOWANIA

Coaching – POZAFINANSOWE FORMY MOTYWOWANIA


POZAFINANSOWE FORMY MOTYWOWANIA – coaching

Cele szkolenia:

  • kształcenie umiejętności rozbudzenia motywacji u pracowników i współpracowników
  • zdobycie wiedzy w obszarze potrzeby człowieka – motywacja
  • nabycie umiejętności współpracy z ludźmi, motywowania opartego na ich predyspozycjach i zdolnościach
  • poznanie pozafinansowych sposobów motywowania, poznanie najważniejszych rodzajów motywacji wpływających na ludzką aktywność
  • doskonalenie technik służących efektywnej komunikacji z pracownikami;
  • odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.

ZAKRES TEMATYCZNY:

Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą (wprowadzenie)

Znaczenie procesów komunikowania się w aspekcie motywowania pracowników

  • komunikacja interpersonalna
  • jakie potrzeby ludzie zaspokajają poprzez pracę?
  • jak rozpoznać indywidualne potrzeby, aby skutecznie motywować? (wykorzystanie znaczenia sygnałów niewerbalnych)
  • bycie rozpoznanym, wyróżnionym jako podstawowa potrzeba człowieka

Zarządzanie poprzez motywowanie

  • relacje menedżer – pracownik, ich konsekwencje dla efektywności pracy (stawianie jasnych celów i oczekiwań)
  • wzorzec tworzenia systemu motywacyjnego dla pracowników
  • odpowiedzialność za podejmowane zobowiązania

Sposoby motywowania – jak je stosować aby były skuteczne?

  • pochwała i krytyka
  • premia i poczucie odpowiedzialności
  • kara i nagroda
  • ignorowanie