TECHNIKI NIEINWAZYJNEJ ANALIZY OSOBOWOŚCI W SPRZEDAŻY
TECHNIKI NIEINWAZYJNEJ ANALIZY OSOBOWOŚCI W SPRZEDAŻY
Cele szkolenia:
- Kształcenie umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych;
- Poznanie i nabycie umiejętności stosowania w kontaktach interpersonalnych niestandardowych technik z zakresu Nieinwazyjnej Analizy Osobowości;
- Zrozumienie możliwości zastosowania w sprzedaży i negocjacjach technik analizy osobowości na podstawie wyglądu i wypowiedzi;
- Poznanie nowej, skutecznej metody określania potrzeb klienta w oparciu o techniki NAO;
- Kształcenie umiejętności wykorzystania technik NAO w sprzedaży i negocjacjach handlowych;
- Poznanie możliwości wykorzystania analizy wypowiedzi i wyglądu podczas stosowania technik wywierania wpływu;
- Kształtowanie postrzegania siły własnej podczas negocjacji.
Program szkolenia
Dzień I (8 jednostek dydaktycznych)
- Diagnoza
– Czym jest dla mnie sprzedaż? (dyskusja sterowana)
– Moje słabe i mocne strony (ćwiczenie indywidualne, analiza)
– Profesjonalizm w stosowaniu standardów komunikacyjnych a sukces w sprzedaży
- Techniki Nieinwazyjnej Analizy Osobowości jako sposób poznania i rozumienia zachowań i intencji człowieka
– Wygląd, wypowiedź, pismo jako źródło informacji człowieku (wprowadzenie w zagadnienie technik NAO)
- Symbolika przestrzeni a interpretacja zachowań i wyglądu człowieka
– Trójpodział przestrzeni
– Podział przestrzeni i odniesienia interpretacyjne według Pulver`a
– Analiza wyglądu i zachowań z perspektywy symboliki przestrzeni – ćwiczenia
- Psychologia ubioru. Symboliczne znaczenie kolorów
– Ukryte wymiary – kolory „jawne” i „tajne”
– Wybór koloru ubioru jako wyraz dążeń, preferencji i ukrytych pragnień
– Analiza wyglądu z perspektywy symboliki barw – ćwiczenia
Dzień II ( 8 jednostek dydaktycznych)
- Jak błyskawicznie i bezbłędnie rozpoznać klienta?
Interpretacja komunikatów niewerbalnych – mowa stroju, mowa ciała
– dlaczego nosimy stroje: obszerne, blisko ciała, zwiewne, ciężkie i inne
– buty – symboliczne odniesienie do podstaw
– ozdoby – interpretacja ze względu na kształt, kolor, poziom występowania
– makijaż
– wygląd pamiętnikiem przeszłości- tatuaż, otyłość
– wygląd jako implikacja zachowań – wzrost
- NAO w technikach wywierania wpływu
– oddziaływanie podprogowych komunikatów ( ćwiczenie z wykorzystaniem wybranych elementów komunikacji niewerbalnej)
– dostosowanie stylu rozmowy i relacji do typu rozmówcy
– wykorzystanie interpretacji wypowiedzi w negocjacjach – słowa kluczowe (ćwiczenia w stosowaniu technik wpływu: negacje, implikacje, presupozycje z wykorzystaniem analizy wypowiedzi)
METODYKA
Zajęcia prowadzone są metodą warsztatową, w sposób interaktywny, włączającą do udziału wszystkich uczestników szkolenia.
Profesjonalizm trenera w zakresie wiedzy merytorycznej, jak i wybitne doświadczenie trenerskie, trafność doboru technik trenerskich i problematyki adekwatnie do potrzeb grupy, daje gwarancje wysokiej skuteczności szkolenia. Wprowadzenie wybranych technik nieinwazyjnej analizy osobowości czyni szkolenie atrakcyjnym, ale też w dużym stopniu angażuje emocje uczestników. Przekazywana wiedza staje się łatwo przyswajalna, nieustanne odwoływanie się do indywidualnych doświadczeń silnie motywuje do wykorzystania jej w praktyce. Analiza osobowości na podstawie wyglądu to niestandardowa umiejętność, która daje uczestnikom naszych szkoleń ogromne możliwości wykorzystania jej na co dzień, zarówno w relacjach zawodowych jak i osobistych.
Prowadzący: Dariusz Tarczyński
Kluczowe kwalifikacje (odpowiednie dla projektu):
DARIUSZ TARCZYŃSKI
dr psychologii, założyciel i dyrektor Instytutu Nieinwazyjnej Analizy Osobowości, trener o bogatym doświadczeniu w prowadzeniu szkoleń i warsztatów z zakresu asertywności, komunikacji interpersonalnej, negocjacji handlowych, profesjonalnej obsługi klienta, technik aktywnego poszukiwania pracy dla przedsiębiorstw, firm, urzędów
– Jest twórcą oryginalnych metod analizy osobowości na podstawie wyglądu i wypowiedzi, występował jako gość wielu wywiadów prasowych i programów telewizyjnych poświęconych temu tematowi. Jest autorem kilku publikacji poświęconych nieinwazyjnej analizie osobowości człowieka np. w oparciu o analizę wyglądu, czy interpretację wypowiedzi.
– Wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu negocjacji, technik sprzedaży, umiejętności komunikacyjnych i negocjacyjnych
– Uczestniczenie w pracach nad budową systemu kompetencji i metod rekrutacji dla stanowisk pracy.
– Prowadzenie negocjacji na rzecz firm.
– Prowadzenie szkoleń i coachingu z zakresu rozwoju kwalifikacji pracowniczych.
– Prowadzenie doradztwa z autoprezentacji i technik wywierania wpływu dla przedsiębiorców i polityków.