PROFESJONALNA SPRZEDAŻ I NEGOCJACJE

PROFESJONALNA SPRZEDAŻ I NEGOCJACJE


PROFESJONALNA SPRZEDAŻ I NEGOCJACJE

Cele szkolenia:

  • wykształcenie umiejętności określania własnych celów handlowych i potrzeb klienta
  • nabycie umiejętności planowania kontaktu handlowego
  • poznanie technik NAO usprawniających komunikację i prowadzenie negocjacji
  • kształtowanie zdolności aktywnej komunikacji z klientem
  • poznanie oraz kształcenie praktycznego wykorzystania technik sprzedaży.
  • nabycie umiejętności budowania dobrego, opartego na zaufaniu i zrozumieniu kontaktu z klientem
  • kształcenie umiejętności skutecznego prowadzenia negocjacji
  • wzrost motywacji osiągnięć i pracy nad sobą

Program szkolenia

Dzień I (8 jedn. dydakt.)

  1. Wprowadzenie
    – Moja rola, czyli czego oczekuje klient ode mnie? – dyskusja sterowana
    – Czemu służy rozmowa z klientem zorientowana na jego satysfakcję?
  2. Przygotowanie do rozmów sprzedażowych
    – Wyodrębnienie i przećwiczenie umiejętności psychologicznego przygotowania do rozmów (samomotywacja, zwiększenie pewności siebie,
    autoprezentacja -profesjonalny wizerunek
    sprzedawcy, nastawienie na sukces).
  3. Techniki NAO w komunikacji
    – wygląd i wypowiedź jako źródło informacji
  4. Prezentacja oferty handlowej
    – sposoby efektywnej argumentacji swojej pozycji. Techniki: parafraza, podsumowania, lustra, poparcia.
    – wzmocnienie własnej pozycji w procesie prezentacji
    – wychwytywanie sygnałów zainteresowania

Dzień II (8 jedn. dydakt.)

  1. Istota negocjacji
    – rozumienie własnej pozycji w negocjacjach
    – rozpoznanie motywów działania klienta jako czynnik wzmacniający negocjacje cenowe
  2. Planowanie negocjacji
    – cele negocjacji
    – określenie strategii
    – wybór technik wspomagających negocjacje
  3. Style negocjacji– założenia strategii negocjacyjnych
    – twarde negocjacje
    – miękkie negocjacje
    – negocjacje rzeczowe
  4. Model Blake`a
    – negocjacje wygrana – wygrana
  5. Techniki wywierania wpływu w negocjacjach