PROFESJONALNA SPRZEDAŻ I NEGOCJACJE
PROFESJONALNA SPRZEDAŻ I NEGOCJACJE
Cele szkolenia:
- wykształcenie umiejętności określania własnych celów handlowych i potrzeb klienta
- nabycie umiejętności planowania kontaktu handlowego
- poznanie technik NAO usprawniających komunikację i prowadzenie negocjacji
- kształtowanie zdolności aktywnej komunikacji z klientem
- poznanie oraz kształcenie praktycznego wykorzystania technik sprzedaży.
- nabycie umiejętności budowania dobrego, opartego na zaufaniu i zrozumieniu kontaktu z klientem
- kształcenie umiejętności skutecznego prowadzenia negocjacji
- wzrost motywacji osiągnięć i pracy nad sobą
Program szkolenia
Dzień I (8 jedn. dydakt.)
- Wprowadzenie
– Moja rola, czyli czego oczekuje klient ode mnie? – dyskusja sterowana
– Czemu służy rozmowa z klientem zorientowana na jego satysfakcję?
- Przygotowanie do rozmów sprzedażowych
– Wyodrębnienie i przećwiczenie umiejętności psychologicznego przygotowania do rozmów (samomotywacja, zwiększenie pewności siebie,
autoprezentacja -profesjonalny wizerunek
sprzedawcy, nastawienie na sukces).
- Techniki NAO w komunikacji
– wygląd i wypowiedź jako źródło informacji
- Prezentacja oferty handlowej
– sposoby efektywnej argumentacji swojej pozycji. Techniki: parafraza, podsumowania, lustra, poparcia.
– wzmocnienie własnej pozycji w procesie prezentacji
– wychwytywanie sygnałów zainteresowania
Dzień II (8 jedn. dydakt.)
- Istota negocjacji
– rozumienie własnej pozycji w negocjacjach
– rozpoznanie motywów działania klienta jako czynnik wzmacniający negocjacje cenowe
- Planowanie negocjacji
– cele negocjacji
– określenie strategii
– wybór technik wspomagających negocjacje
- Style negocjacji– założenia strategii negocjacyjnych
– twarde negocjacje
– miękkie negocjacje
– negocjacje rzeczowe
- Model Blake`a
– negocjacje wygrana – wygrana
- Techniki wywierania wpływu w negocjacjach