KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁU SPRZEDAŻOWEGO

KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁU SPRZEDAŻOWEGO


KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁU SPRZEDAŻOWEGO

Cele szkolenia:

  • Przypomnienie zasad skutecznej komunikacji i standardów wpływających na jej jakość
  • Ćwiczenie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej istotnych dla efektywnego funkcjonowania zespołu
  • Wzrost motywacji związanej z uczestnictwem w zespole i działaniach zadaniowych.
  • Zdecydowana poprawa współdziałania, elastyczna i otwarta komunikacja.
  • Budowanie więzi ze współpracownikami oparte o szczere i mocne podstawy.
  • Integracja grupy
  • Uświadomienie uczestnikom szkolenia, że czasem nie można zarządzać, lecz jedynie sobą.
  • Zwiększenie wydajności osobistej i grupowej w realizacji zadań.
  • Zwiększenie motywacji osiągnięć oraz pracy nad sobą.
  • Efektywne reagowanie na zadania o różnym priorytecie.
  • Doskonalenie umiejętności budowania dobrego, opartego na zaufaniu i zrozumieniu kontaktu z klientem przez telefon

Program szkolenia

Dzień I (8 jedn, dydakt)

(ćwiczenia w zakresie komunikacji z wykorzystaniem doświadczeń w pracy i wiedzy o produktach firmy, analiza przykładowych sytuacji)

  1. Czym jest komunikowanie się? – doskonalenie umiejętności interpersonalnych
    – Przekaz werbalny i niewerbalny – interpretacja istotnych potrzeb i motywów rozmówcy
    – Pytania: zamknięte, otwarte, sugerujące
    – Bariery komunikacyjne
  2. Jak budować dobry kontakt z klientem przez telefon?
    – Zastosowanie języka korzyści w rozmowach
    – Zarzut czy wymówka klienta – jak reagować?
    – Przygotowanie argumentów sprzedażowych (bank korzyści)
    – Pierwsze 10 sekund, czyli jak zmienić obojętność w zainteresowanie – inicjowanie profesjonalnego kontaktu
    – Elementy negocjacji przez telefon
    – Zasady umiejętnego „domykania” rozmów

Dzień II (8 jedn. dydakt.)

  1. Jak efektywnie zarządzać sobą w czasie?
    – Zasady efektywnego planowania czasu
    – Czynniki warunkujące trafność podejmowanych decyzji
    – Strategiczne znaczenie priorytetów
    – Zasada Pareto
    – Analiza ABC
  2. Realizacja zadań i organizacja
    – Kontrola przebiegu pracy i jej wyników
    – Co niepotrzebnie zabiera Twój czas – jak temu przeciwdziałać?
    – Mój plan dnia – analiza własnego sposobu gospodarowania czasem
  3. Strategie radzenia sobie ze stresem