KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁU SPRZEDAŻOWEGO
KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PODNOSZĄCYCH EFEKTYWNOŚĆ ZESPOŁU SPRZEDAŻOWEGO
Cele szkolenia:
- Przypomnienie zasad skutecznej komunikacji i standardów wpływających na jej jakość
- Ćwiczenie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej istotnych dla efektywnego funkcjonowania zespołu
- Wzrost motywacji związanej z uczestnictwem w zespole i działaniach zadaniowych.
- Zdecydowana poprawa współdziałania, elastyczna i otwarta komunikacja.
- Budowanie więzi ze współpracownikami oparte o szczere i mocne podstawy.
- Integracja grupy
- Uświadomienie uczestnikom szkolenia, że czasem nie można zarządzać, lecz jedynie sobą.
- Zwiększenie wydajności osobistej i grupowej w realizacji zadań.
- Zwiększenie motywacji osiągnięć oraz pracy nad sobą.
- Efektywne reagowanie na zadania o różnym priorytecie.
- Doskonalenie umiejętności budowania dobrego, opartego na zaufaniu i zrozumieniu kontaktu z klientem przez telefon
Program szkolenia
Dzień I (8 jedn, dydakt)
(ćwiczenia w zakresie komunikacji z wykorzystaniem doświadczeń w pracy i wiedzy o produktach firmy, analiza przykładowych sytuacji)
- Czym jest komunikowanie się? – doskonalenie umiejętności interpersonalnych
– Przekaz werbalny i niewerbalny – interpretacja istotnych potrzeb i motywów rozmówcy
– Pytania: zamknięte, otwarte, sugerujące
– Bariery komunikacyjne
- Jak budować dobry kontakt z klientem przez telefon?
– Zastosowanie języka korzyści w rozmowach
– Zarzut czy wymówka klienta – jak reagować?
– Przygotowanie argumentów sprzedażowych (bank korzyści)
– Pierwsze 10 sekund, czyli jak zmienić obojętność w zainteresowanie – inicjowanie profesjonalnego kontaktu
– Elementy negocjacji przez telefon
– Zasady umiejętnego „domykania” rozmów
Dzień II (8 jedn. dydakt.)
- Jak efektywnie zarządzać sobą w czasie?
– Zasady efektywnego planowania czasu
– Czynniki warunkujące trafność podejmowanych decyzji
– Strategiczne znaczenie priorytetów
– Zasada Pareto
– Analiza ABC
- Realizacja zadań i organizacja
– Kontrola przebiegu pracy i jej wyników
– Co niepotrzebnie zabiera Twój czas – jak temu przeciwdziałać?
– Mój plan dnia – analiza własnego sposobu gospodarowania czasem
- Strategie radzenia sobie ze stresem