PROGRAM (8 lub 16 jedn. dydakt)
Sztuka autoprezentacji
– Jak budować
„dobre” pierwsze
wrażenie?
Reguła 3×20
– Taktyki autoprezentacyjne
– Znaczenie komunikacji niewerbalnej dla zwiększenia siły oddziaływania prezentowania siebie – gesty, mimika, głos, kontakt wzrokowy, postawa, zachowania przestrzenne
– Kilka prostych sposobów na zwiększenie
pewności siebie i siły oddziaływania na innych
– Asertywność w pozytywnej autoprezentacji
Co mówi o nas nasz wygląd?
– elementy analizy kolorystycznej i doboru kroju stroju
– symboliczne znaczenie kolorów
– wybór koloru ubioru jako wyraz dążeń, preferencji i ukrytych pragnień
– znaczenie kolorów garderoby oraz dodatki i akcesoria jako komunikat dla klienta , partnera biznesowego, rozmówcy
Elementy efektywnej prezentacji
– Znajomość środków przekazu, tematu, wiedza o odbiorcach
– Techniki przemawiania; bariery komunikacyjne
– Czynniki osobowościowe – rola pozytywnego nastawienia, twórcze podejście, umiejętność kontroli emocji
Struktura dobrej prezentacji
– Pierwsze zdania
– Wątki i argumentacja
– Zasada 3P
Dobre pierwsze wrażenie, nietuzinkowy wstęp, pewność siebie, przekonująca wypowiedź – decydują o sukcesie ważnych rozmów i wystąpień publicznych, Tego można się nauczyć!
Wystąpienia publiczne -kluczowe aspekty
– Przygotowanie prezentacji
– Struktura wystąpienia
– Znaczenie komunikacji niewerbalnej dla zwiększenia siły oddziaływania prezentacji
– Inicjowanie kontaktu z audytorium – pierwsze zdania, kilka sposobów na to „Jak zacząć”
– Budowanie zaangażowania audytorium
– Argumenty racjonalne i emocjonalne
– Zastosowanie języka korzyści oraz technik wpływu (presupozycje) w wystąpieniu publicznym
– Przekonania i stereotypy, jako wewnętrzne „wzmacniacze” stresu – jak je przełamać?
Sztuka przemawiania – dobre praktyki
– Ćwiczenia przed wystąpieniem publicznym
– Techniki radzenia sobie z tremą
Sterowanie rozmową w kontaktach biznesowych
– Kilka sprawdzonych sposobów na przyciągniecie uwagi
– Umiejętność zadawania pytań (sugerujące, naprowadzające)
Ćwiczenie wystąpień przed kamerą