CEL SZKOLENIA
„Sukces to nie kwestia wrodzonego talentu, błyskotliwej inteligencji
ani szczęścia. Sukcesy odnoszą ludzie przekonani o tym,
ze wciąż mogą się wiele nauczyć” Carol Dweck
Celem szkolenia jest znaczące podwyższenie osobistej oraz zespołowej skuteczności działań, dzięki wypracowaniu aktywnej postawy wobec kierowania własnym życiem zawodowym i prywatnym, opanowanie metod i technik wspomagających skuteczność oraz koncentrację na kluczowych celach i zadaniach.
PROGRAM (16 jedn dydakt.)
Podstawowe zasady funkcjonowania zespołu (wprowadzenie)
– Czym jest zespół?
– Cechy efektywnego zespołu
– Dlaczego warto być dobrym zespołem?
Komunikacja jako narzędzie w budowaniu dobrych relacji
– Profesjonalne prowadzenie dialogu (wstęp, rozwiniecie, zakończenie)
– Słowem, gestem, strojem – przekaz werbalny i niewerbalny w komunikacji
– Na czym polega umiejętne słuchanie, jak mówić by być wysłuchanym, jak umiejętnie zadawać pytania (pytania otwarte, zamknięte, sugerujące i naprowadzające)
– Język korzyści
Etapy rozwoju zespołu
– Formowanie
– Docieranie
– Normowanie
– Działanie
Jak stworzyć efektywną sieć komunikacji w zespole?
– Poziomy i kierunki przekazywania informacji.
– Komunikacja przełożony-podwładny.
– Przepływ informacji w zespole i poza zespołem.
– Rodzaje zakłóceń komunikacji i ich skutki.
– Zasady przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
– Postawa kooperatywna jako podstawowy czynnik budowania współpracy
Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
– Dlaczego pracujemy?
Zarządzanie sobą w czasie
– Aktywna postawa wobec własnego życia i pracy jako podstawa skutecznego zarządzania sobą w czasie;
– Zasadnicze reguły planowania działań w czasie (reguła Pareto, typologia Eisenhowera);
– Priorytety – ich znaczenie, metody identyfikowania i koncentracji na ich realizacji;
– Naturalny rytm działania i jego wykorzystanie dla podniesienia efektywności;
– Czy wszystko muszę zrobić sam(a) – kiedy mogę delegować zadania?
– Planowanie działań – harmonogramy czasowe
– Monitorowanie i kontrola osiągania celów.
Znaczenie planowania dla uzyskania wysokiej efektywności działania zespołu
– Organizowanie pracy – podział zadań i integracja działań wykonanych;
Nikt nie jest doskonały,
ale zespól może być…