Podnoszenie kompetencji w zarządzaniu i kierowaniu zespołem

SZKOLENIE Kształcenie kompetencji menedżerskich w zakresie zarządzania zespołem

Cele:

  • Doskonalenie technik służących efektywnej komunikacji z pracownikami;
  • Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
  • Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem;
  • Nabycie umiejętności z zakresu skuteczności przepływu informacji
  • Nabycie umiejętności współpracy z ludźmi, motywowania opartego na ich predyspozycjach i zdolnościach
  • Kształtowanie postrzegania siły własnego wizerunku.

PROGRAM (8- 16 jedn. dydakt.)

  1. Podstawowe zasady funkcjonowania zespołu
  • Czym jest zespół?
  • Cechy efektywnego zespołu
  • Grupa a zespół
  • Zasady funkcjonowania zespołu
  • Komunikacja i zasady współdziałania w zespole
  1. Komunikacja w zespole
  • Style komunikowania się
  • Etapy rozwoju zespołu – formowanie, docieranie, normowanie, działanie
  • Rola komunikacji a efektywność pracy w zespole
  1. Jak i dlaczego warto efektywnie zarządzać?
  • Kierownik i jego rola w zespole.
  • Style zarządzania – mój indywidualny styl zarządzania
  1. Zarządzanie przez cele i delegowanie zadań
  • Zarządzanie przez cele jako metoda skupienia wysiłków personelu firmy na osiągnięciu wspólnego sukcesu i satysfakcji jednostek
  • Delegowanie zadań i odpowiedzialności jako skuteczne narzędzie budowania efektywnej pracy zespołu;
  • Dostosowanie delegowanych zadań do kompetencji pracowników;
  1. Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
  • Dlaczego pracujemy?
  1. Co to jest własny wizerunek?
  • Rola wizerunku w życiu zawodowym i publicznym
  • Tworzenie wizerunku zawodowego
  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej (mowa stroju) dla zwiększenia siły oddziaływania prezentowania siebie