RADZENIE SOBIE ZE STRESEM. ASERTYWNOŚĆ

RADZENIE SOBIE ZE STRESEM. ASERTYWNOŚĆ


RADZENIE SOBIE ZE STRESEM. ASERTYWNOŚĆ

Cele szkolenia:

  • Nabycie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej istotnych do prowadzenia efektywnych rozmów z klientem
  • Poszerzenie wiedzy na temat przyczyn, objawów i skutków stresu.
  • Uświadomienie sobie różnych możliwości zapobiegania objawom przeciążenia stresem.
  • Poznanie technik radzenia sobie w sytuacji stresowej
    Rozwijanie praktycznych umiejętności zapobiegania sytuacjom stresu zadaniowego.
  • Nabycie umiejętności zapobiegania nadmiernemu stresowi w pracy
  • Opanowanie metod radzenia sobie z własnymi emocjami – szybkie metody relaksacji
  • Ćwiczenie zachowań asertywnych

Program szkolenia

Dzień I (8 jedn. dydakt.)

  1. Stres dobry, czy zły?
    – Emocje jako system wczesnego ostrzegania
    – Identyfikacja własnych objawów i źródeł stresu. Stresogeny – jak je rozpoznawać, redukować i eliminować
    – Skutki stresu krótkotrwałego i długotrwałego
    – Naturalne reakcje obronne w sytuacji nadmiernego stresu
  2. Strategie radzenia sobie ze stresem i profilaktyka stresu
    – Rola przekonań w radzeniu sobie ze stresem. Przekonania i stereotypy, jako wewnętrzne „wzmacniacze” stresu – jak je przełamać?
    – Techniki skutecznych sposobów diagnozowania i wychodzenia ze stresu krótkotrwałego

Dzień II (8 jedn. dydakt)

  1. Tworzenie dialogu z klientem
    – Wstęp (efekt pierwszego wrażenia, mowa ciała, wygląd jako źródło informacji o kliencie)
    – Rozwinięcie: umiejętność zadawania pytań (ćwiczenia z zakresu zamiany pytań zamkniętych na otwarte), stosowanie parafrazy
    – Zakończenie – umiejętne domykanie rozmów
  2. Kształcenie umiejętności interpersonalnych w komunikacji z klientem
    – Zastosowanie języka korzyści w rozmowach – ćwiczenia w grupach
    – Przekaz werbalny i niewerbalny – interpretacja istotnych potrzeb i motywów klienta
    – Przykłady rozmów z klientem według wypracowanego standardu
    – Analiza i korekta zachowań w kontaktach z klientem
  3. Asertywność w radzeniu sobie ze stresem
    – Poznanie praw asertywnych
    – Jak radzić sobie z krytyką? Jak mówić „nie”? Jak wyrażać prośby?
    – Asertywne wyrażanie emocji pozwalające na budowanie dobrych relacji
    – Asertywność a budowanie własnej wartości
  4. Trudny klient – radzenie sobie z zastrzeżeniami klientów
    – Zarzut czy wymówka klienta – jak reagować?