- Kształcenie umiejętności komunikacyjnych sprzyjające budowaniu pozytywnych relacji z partnerami Urzędu Miasta
- Nabycie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej istotnych dla efektywnych wystąpień publicznych
- Poznanie zasad autoprezentacji i sposobów jej wzmacniania
- Budowanie i wzmacnianie własnej wartości
- Poznanie zasad tworzenia profesjonalnej prezentacji
- Zdobycie wiedzy o czynnikach warunkujących udane wystąpienie publiczne
Program szkolenia
(8 jedn. dydakt.)
- Czym jest komunikowanie się?
- Struktura profesjonalnego dialogu
– Wstęp (efekt pierwszego wrażenia, mowa ciała, wygląd jako źródło informacji o rozmówcy)
– Rozwinięcie: umiejętność zadawania pytań (ćwiczenia z zakresu zamiany pytań zamkniętych na otwarte), stosowanie parafrazy
– Zakończenie – umiejętne domykanie rozmów
- Kształcenie umiejętności komunikacyjnych
– Zastosowanie języka korzyści w rozmowach – ćwiczenia
– Przekaz werbalny i niewerbalny – interpretacja istotnych potrzeb i motywów rozmówcy
- Autoprezentacja – celowa i skuteczna
– Jak budować „dobre” pierwsze wrażenie?
– Znaczenie komunikacji niewerbalnej (mowa stroju) dla zwiększenia siły oddziaływania prezentowania siebie
- Filary efektywnej prezentacji
– Znajomość środków przekazu, tematu, wiedza o odbiorcach
– Techniki przemawiania;
– Czynniki osobowościowe – rola pozytywnego nastawienia, twórcze podejście, umiejętność kontroli emocji
- Prezentacja publiczna-kluczowe aspekty
– Przygotowanie prezentacji
– Struktura wystąpienia
– Znaczenie komunikacji niewerbalnej dla zwiększenia siły oddziaływania prezentacji
- Wypowiedzi dla mediów
|