KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PRZYWÓDCY – Zarządzanie i motywowanie
KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PRZYWÓDCY – Zarządzanie i motywowanie
Cele:
- Doskonalenie technik służących efektywnej komunikacji z pracownikami;
- Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
- Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem;
- Nabycie umiejętności delegowania zadań;
- Doskonalenie umiejętności przekazywania krytyki i pochwały;
- Poznanie zasad stosowania podstaw technik wywierania wpływu
- Nabycie umiejętności z zakresu skuteczności przepływu informacji
- Nabycie umiejętności współpracy z ludźmi, motywowania opartego na ich predyspozycjach i zdolnościach
Program szkolenia
Dzień I (8 jedn. dydakt.)
- Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
– Przekaz werbalny i niewerbalny – interpretacja istotnych potrzeb i motywów rozmówcy
– Pytania: zamknięte, otwarte, sugerujące
– Jak słuchać, aby ludzie mówili? Aktywne słuchanie.
– Bariery komunikacyjne
- Doskonalenie kompetencji asertywnościowych
– Radzenie sobie z trudnym współpracownikiem
– Konstruktywne wyrażanie gniewu i niezadowolenia
– Umiejętność zachowania się w sytuacjach odmowy, krytyki, różnic poglądów
Dzień II (8 jedn. dydakt)
- Jak zarządzać efektywnie
– Dlaczego warto efektywnie zarządzać?
– Przywódca i jego rola w zespole.
– Style zarządzania – mój indywidualny styl zarządzania
– Zarządzanie czasem, organizowanie pracy własnej i zespołu
– Ustalenie celów i zadań, planowanie, budowanie planu i harmonogramu
– Delegowanie, zasady skutecznej delegacji
- Znaczenie procesów komunikowania się w aspekcie motywowania
– Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
– Dlaczego pracujemy?
– Omówienie wybranych koncepcji motywowania pracowników (Jak chwalić? Jak krytykować?)
- Najczęstsze błędy i zagrożenia w zarządzaniu ludźmi – jak ich uniknąć?
(podsumowanie)