30% strat w firmie związanych jest z brakiem poprawnej komunikacji. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy ile kłopotów zawdzięczamy właśnie temu, że nie potrafimy komunikować się. Błędne rozumienie komunikatów i poleceń pociąga za sobą niewłaściwe działania – niepotrzebnie tracimy czas, pieniądze , energię zarówno na samo działanie, jak i potem na naprawę jego skutków . Profesjonalna komunikacja to narzędzie, które daje naprawdę wymierne korzyści, np.:
Nikt nie jest doskonały, ale zespół może być…….
PROGRAM (8 lub 16 jedn dydakt.)
Komunikacja jako narzędzie w budowaniu dobrych relacji
– Profesjonalne prowadzenie dialogu (wstęp, rozwiniecie, zakończenie)
– Słowem, gestem, strojem – przekaz werbalny i niewerbalny w komunikacji
– Na czym polega umiejętne słuchanie, jak mówić by być wysłuchanym, jak umiejętnie zadawać pytania (pytania otwarte, zamknięte, sugerujące i naprowadzające)
– Język korzyści
Etapy rozwoju zespołu
– Formowanie
– Docieranie
– Normowanie
– Działanie
Emocje w komunikacji
– Emocje „pozytywne” i „negatywne” i ich wpływ na tworzenie się relacji między ludźmi
– Znaczenie różnic w wyrażaniu emocji w zależności od płci.
Asertywna komunikacja
– Poznanie praw asertywnych
– Strategie skutecznego prezentowania swoich opinii i przekonań
– Asertywność w budowanie własnej wartości i relacji z ludźmi