KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PRZYWÓDCY – Zarządzanie i motywowanie

KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PRZYWÓDCY – Zarządzanie i motywowanie


KSZTAŁCENIE KOMPETENCJI PRZYWÓDCY – Zarządzanie i motywowanie

Cele:

  • Doskonalenie technik służących efektywnej komunikacji z pracownikami;
  • Odkrycie i wzmocnienie u siebie cech lidera.
  • Poznanie istoty skutecznego stylu zarządzania zespołem;
  • Nabycie umiejętności delegowania zadań;
  • Doskonalenie umiejętności przekazywania krytyki i pochwały;
  • Poznanie zasad stosowania podstaw technik wywierania wpływu
  • Nabycie umiejętności z zakresu skuteczności przepływu informacji
  • Nabycie umiejętności współpracy z ludźmi, motywowania opartego na ich predyspozycjach i zdolnościach

Program szkolenia

Dzień I (8 jedn. dydakt.)

  1. Doskonalenie umiejętności komunikacyjnych
    – Przekaz werbalny i niewerbalny – interpretacja istotnych potrzeb i motywów rozmówcy
    – Pytania: zamknięte, otwarte, sugerujące
    – Jak słuchać, aby ludzie mówili? Aktywne słuchanie.
    – Bariery komunikacyjne
  2. Doskonalenie kompetencji asertywnościowych
    – Radzenie sobie z trudnym współpracownikiem
    – Konstruktywne wyrażanie gniewu i niezadowolenia
    – Umiejętność zachowania się w sytuacjach odmowy, krytyki, różnic poglądów

Dzień II (8 jedn. dydakt)

  1. Jak zarządzać efektywnie
    – Dlaczego warto efektywnie zarządzać?
    – Przywódca i jego rola w zespole.
    – Style zarządzania – mój indywidualny styl zarządzania
    – Zarządzanie czasem, organizowanie pracy własnej i zespołu
    – Ustalenie celów i zadań, planowanie, budowanie planu i harmonogramu
    – Delegowanie, zasady skutecznej delegacji
  2. Znaczenie procesów komunikowania się w aspekcie motywowania
    – Motywacja jako funkcja kierowania ludźmi i zarządzania sobą
    – Dlaczego pracujemy?
    – Omówienie wybranych koncepcji motywowania pracowników (Jak chwalić? Jak krytykować?)
  3. Najczęstsze błędy i zagrożenia w zarządzaniu ludźmi – jak ich uniknąć?
    (podsumowanie)